טיול משפחתי לאזור ים המלח הצפוני

השבת שלנו הייתה מדהימה, עשינו טיול משפחתי לאזור ים המלח הצפוני ולמרות זאת הספקנו ביום אחד לבקר ב-3 אתרים שונים במרחק של כ-30 דקות נסיעה בניהם.

הפעם מוטי היה אחראי על התכנון, והארגון כולל הכל! אני לא עשיתי כלום…

לא בגלל שלא רציתי לעזור, פשוט לא הרגשתי טוב ביום שישי אז כל הארגון היה באחריותו.

הצטיידנו בארוחת בוקר, וגם ארוחת צהריים בציידנית וגזיה לחמם את ארוחת הצהריים, (ארוחת ערב עצרנו בדרך חזרה הביתה בבית קפה.)

טיול משפחתי לאזור ים המלח הצפוני

יצאנו מוקדם בבוקר שבת לכיוון ים המלח ונסענו מהמרכז עד ים המלח דרך כביש 1.
כמה דקות אחרי הצומת בין כביש 1 לכביש 90 בפינה ממש כשמגיעים לים המלח, יש תחנת דלק שאפשר לעצור ולאכול ארוחת בוקר, במקום יש מספר חנויות ובית קפה ויש גם אפשרות לעשות סיבוב קצר של 5 דקות על גמל (בתשלום סמלי) אז הבנות התלהבו מהרעיון ועלו על הגמל לסיבוב קצר.

הבנות עלו לסיבוב על הגמל

עינות צוקים (עין פשחה):

לאחר עצירת התרעננות וארוחת בוקר נסענו לעינות צוקים (עין פשחה), מכיוון שאנחנו הגענו בתקופת הקורונה, היה צורך לתאם מראש הגעה באתר של רשות הטבע והגנים.
השהיה במקום נוחה מאוד למשפחות עם ילדים, לא כל האתר היה פתוח, ואי אפשר לצאת לטייל במסלול רגלי, אלא רק להתמקם באזור הבריכות, בתכלס זה בדיוק מה שרצינו, להשתכשך במים, הבנות לא צריכות יותר מזה, ניפחנו מזרון וגלגל ים. מסביב לבריכות יש שולחנות מוצלים.

הבריכה בעיינות צוקים (עין פשחה)

את ארוחת הצהריים אכלנו באתר ויצאנו להמשך הדרך.

שמורת עין גדי:

נסענו על כביש 90 דרומה והגענו לשמורת עין גדי, גם באתר הזה היה צריך לתאם הגעה מראש, בחרנו לעשות את המסלול הקצר, טיילנו בנחל דוד, השתכשכנו במים ובסיום המסלול הגענו למפל דוד.

מפל דוד שמורת עין גדי

בדרך ראינו איילים, וציפורים מיוחדת האופייניות לאזור זה.
חזרנו חזרה לכיוון היציאה מהאתר כדי להספיק להגיע לאתר האחרון בטיול.

מנזר סנט ג’ורג’:

נסענו חזרה על כביש 90 לכיוון כביש 1 חזרה לאזור המרכז. ובדרך עוד לפני שהגענו לירושלים, עצרנו בתצפית על מנזר סנט ג’ורג.
המנזר ממוקם על צלע הר בתוך עמק בו עובר הערוץ של נחל פרת, מקום מדהים ומיוחד לבקר בו בתיאום מראש. (אנחנו לא הספקנו לתאם מראש), לכן רק עלינו לתצפית כדי להראות לבנות את המבנה המיוחד שנבנה ונחצב על צלע ההר.

מנזר סנט ג'ורג'
מנזר סנט ג’ורג’

לסיכום, אם אתם מתכננים טיול חד יומי שכולל בתוכו מספר אתרים חשוב מאוד לשים לב לזמנים כדי שלא תפספסו.

תכננו את הטיול בצורה כזו שלא תצטרכו לנסוע הלוך ושוב מספר פעמים.

אתם יכולים גם להחליט שאתם הולכים רק לאתר אחד + ביקור בתצפית על מנזר סנט ג’ורג (עניין של 10 דקות ביקור הכולל גם הליכה למצפה)

טיול הבא התכנון עלי… והפעם הוא יהיה לאזור הצפון!

מוזמנים להירשם לניוזלטר כדי לא לפספס את העדכונים (אני שולחת מייל רק אחת לחודש ורק אם עלה פוסט, ככה שאל תדאגו אני לא מציקה הרבה)

אם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לשאול בתגובות ואשמח לענות.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.