• טיפים כיצד להימנע משחיקה באימוני ריצה

     

    ספורט וריצה יכולים לגרום לשחיקה, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה נפשית.

    בשישי הקרוב אני משתתפת במירוץ גבעתיים, אני רצה במסלול של 10 ק"מ והתאמנתי לקראת המירוץ, למרות שאני כבר בכושר.

    אני תמיד דואגת לגוון את האימונים שלי בדרכים שונות ומגוונות כדי שלא אשתעמם

    האימונים שלי כללו אימוני ריצה בשילוב שיעורי HIIT ו TRX.

    כל מי שמתאמן לריצה במרחקים ארוכים, מאוד מומלץ לשלב אימוני כוח לחיזוק שרירי הרגליים ושרירי הליבה.

    אני אוהבת לשלב באימונים שלי תרגילים שמחזקים את כל קבוצות השרירים.

    גילוי נאות: אני לא רצה בקבוצת ריצה ואין לי מאמן אישי, אני לא מדריכה מוסמכת, את הטיפים אני כותבת מניסיון אישי של מספר שנים בהם אני מתאמנת ורצה, הספקתי לצבור לעצמי כמה טיפים שיכולים לעזור למתאמנים לגוון ולהעשיר את האימונים שלהם.

     

     

    טיפים כיצד להימנע משחיקה באימוני ריצה

    1. גיוון זה שם המשחק – אחרי שיצא לי לרוץ מספר פעמים באותו המסלול, וחרשתי את כל הפארקים באזור והכרתי כל פרח ואבן במסלול גיליתי שאני מתעייפת מהר יותר בגלל השעמום.

    התחלתי לתכנן לי מסלולים חדשים, תלוי במרחקים, וזה ממש פשוט לתכנן מסלולים לפי מרחקים , אפשר לעשות את זה דרך המפות של גוגל.

    ולפעמים אפשר פשוט לצאת לריצה בלי לתכנן מסלול מראש ולתת לרגליים להוביל אתכם.

     

    2. מוסיקה – בזמן הריצה מאוד עוזרת לתת קצב, צריך להכין פליי ליסט עם שירים שאתם אוהבים וכאלו עם קצב טוב שיגרמו לכם לשפר את הביצועים שלכם מריצה לריצה.

    וגם כאן חשוב לגוון אחרי שחרשתם על השירים ומצאתם איזה שירים מעודדים אתכם יותר ואיזה פחות,

    תערכו את הפליי ליסט ותכניסו שירים חדשים, זאת התעסקות של כחצי שעה ששווה לכם להשקיע בה.

     

    3. אימוני כוח ושרירים – אימונים שלדעתי חובה לעשות כדי לחזק את השרירים, במהלך הריצה אנחנו מפעילים שרירים רבים אשר יכולים לגרום  לנזק באותם שרירים מידה ואותם השרירים לא חזקים מספיק.

    מקרה שקרה לי ממש בהתחלה כשרק התחלתי לרוץ ולא ממש הבנתי את המשמעות של חיזוק שרירי הרגליים,

    התחלתי להתאמן בריצה ללא אימוני כוח וגרמתי לשחיקה של הפיקות בברכיים שלי עד לרמה כזו שהם זזו מהמקום הטבעי שלהן.

    הייתי צריכה ללכת לאורטופד וללכת לעשות טיפולי פיזיותרפיה כדי לחזק את השרירים ברגליים שמחזיקים את הפיקה.

    מלבד שחיקה של הפיקות יש גם מקרים של שחיקת הסחוס בברכיים, דבר שיכול לקרות לאנשים רבים.

    מהי שחיקה של הסחוס?

    בקצרה אספר לכם שהמפרקים בגוף שלנו מרופדים ברקמה של סחוס וזו שכבה מעל עצמות המפרקים המסייעת לעצמות לזוז בקלות והיא מונעת ומסייעת בבלימת זעזועים בעיקר בברכיים שחשופים להמון זעזועים בעיקר בריצה.

    במקרה של שחיקת הסחוס גיליתי שיש פתרון של תרופה ללא מרשם רופא המאושרת לשימוש באישור משרד הבריאות בשם ארטריל גו המסייעת בהקלה על התסמינים של שחיקה בסחוס.

     

    ארטריל גו - מסייע בהקלת התסמינים של שחיקת הסחוס

    ארטריל גו – מסייע בהקלת התסמינים של שחיקת הסחוס

     

    ארטריל גו מיועדת לאנשים שסובלים בשחיקה קלה עד בינונית של הסחוס בברך, כמובן שמומלץ להתייעץ עם רופא לפני השימוש.

    פרטים נוספים על שחיקת הסחוס ניתן למצוא באתר של ארטריל גו

    ולסיום אני מאחלת לכם שתעשו ספורט, תהנו, תגוונו ואל תשתעממו…

    אז בואו נזוזה ונצא לריצה מהנה ללא שחיקה וללא כאבים.

     

    Comments

    comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: