• מיתוסים ששברתי על הורות עייפות וכושר

     

    עייפות היא נחלה מוכרת של הורים רבים, מי מאתנו לא ייחל להתעורר מיקיצה טבעית ביום שבת?

    כל עוד יש לכם ילדים קטנים תשכחו מיקיצה טבעית… (אלא אם בן/בת הזוג מפרגן לכם בטירוף).

    ומה לגבי הכושר? בתור אמא חדורת מטרה להוריד את הבטן So called: Baby belly – כושר וספורט הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלי.

    הגעתי למסקנה שאפשר לנצח את העייפות, לשמור על הכושר ועדיין להישאר בחיים!

    כמה מיתוסים ששברתי על הורות עייפות וכושר:

    מנסים להשלים שעות שינה?

    מסתבר שהגוף שלנו זקוק ל-8 שעות שינה. ווידוי קטן: 8 שעות שינה הרבה זמן לא היו לי, אבל 6 כן (ולא בכל לילה…)

    אחרי הרבה שנים של מחסור בשעות שינה (לצערי) התרגלתי ו6 שעות בהחלט מספיקות לי כדי להתעורר בלי בעיה בבוקר.

    יש הורים שבשבת "משלימים שעות שינה" זה לדוגמה מיתוס והוא לא נכון בכלל! אם פספסת שעות שינה בלילה לא תוכל להשלים אותן בסוף שבוע.. באסה נכון?

    בנוסף לכך יותר מדי שינה לאורך זמן תביא את הגוף למצב של עייפות!

     

    מיתוסים ששברתי על הורות עייפות וכושר

    מיתוסים ששברתי על הורות עייפות וכושר

    כושר ושרירים תפוסים

    מאוד קשה לשמור על שגרת אימונים רציפה, במיוחד כשיש דברים לא צפויים, ורמת הדברים הלא צפויים עולה ככל שיש לך ילדים בגילאים קטנים יותר.

    אז צריך להתאים את האימונים וצריך לדעת לתמרן בין לבין, כשהבנות שלי היו קטנות יותר היה לי מאוד קשה לשמור על שגרה קבועה וימים קבועים של אימונים אז הייתי מקציבה לי יומיים בשבוע לריצה, אחת באמצע השבוע ואחת בסוף השבוע.

    ברגע שהאימונים לא סדירים ויש הרבה מרווחים בין אימון לאימון תמיד הייתי מגיעה למצבים שביום למחרת האימון הייתי מתעוררת עם שרירים תפוסים, תחושה מעצבנת ומתסכלת, לא משנה כמה הייתי מתמידה זה פשוט היה קורה.

    עכשיו כשהבנות קצת יותר גדולות יש לי יותר זמן לתמרן ויש לי 3 ימים קבועים לאימונים, כאשר 2 מהם זה שישי ושבת ועוד יום באמצע השבוע.

    עדיין קורה לי שאני מגיעה למצב שבו השרירים שלי נתפסים בעיקר כשאני מבצעת אימונים בעצימות גבוהה כמו ריצה ואימון HIIT.

    אני מאוד משתדלת להתמיד עם אותם האימונים בכל פעם, כדי להרגיל את השרירים לסוג פעילות מסוים ולהימנע מהיתפסות השרירים, לפעמים קורה שאני משנה ומחליפה אימון אחד באחר ואז שוב קורה לי שאני מתעוררת יום למחרת עם שרירים תפוסים.

    אז שרירים תפוסים היא תופעה נורמלית בעיקר אחרי ריצה ואימונים בעצימות גבוהה וזה אומר שעשיתי אימון טוב, זה בהחלט נותן לי תחושה מספקת רק שלפעמים זה קצת מבאס להתעורר תפוסה.

    כדי להקל על עצמי ולהתעורר ביום למחרת בצורה יותר נעימה אני שוקלת להתחיל להשתמש במגנזיום ולראות איך זה משפיע.

    אז כמו כל דבר שמעניין אותי אני בודקת, מחפשת וקוראת, והפעם הבנתי שאני צריכה לנסות לקחת מגנזיום, מדובר במינרל שנמצא בגוף של כל אחד מאיתנו ומאוד מומלץ לספורטאים לצרוך מגנזיום כיוון שהוא אחראי על ויסות כיווץ השרירים (הכולל את שריר הלב),

    בנוסף לכך הבנתי שאיבוד המגנזיום מתרחש בעיקר דרך הזיעה והשתן שהם בדרך כלל מוגברים אצל ספורטאים המזיעים הרבה יותר מהרגיל.

    ממליצים לקחת מגנזיום כחצי שעה לפני השינה, המגנזיום קשור לתהליכי פירוק ובנייה בכל הגוף, ולפעילות השרירים ובנוסף לכך הוא תורם לשינה רגועה.

    אני באמת לא מבינה איך עד היום לא חשבתי על זה, כי אני הולכת להרוויח פעמיים: פעם אחת משינה טובה ופעם שנייה להתעורר ללא שרירים תפוסים.

    אני הולכת לנסות את זה:

    מגנזיום לטיפול בשרירי הרגליים

    מגנזיום לטיפול בשרירי הרגליים

     

    מגנזיום NT L.C. של חברת מגנוקס במיוחד להתכווצות שרירי הרגליים, זה בדיוק מה שאני צריכה כדי לא לסבול בבוקר משרירים תפוסים.

    אגב זה מזכיר לי את התקופה שהייתי בהריון והייתי מתעוררת באמצע הלילה בבעתה עם שרירי רגליים תפוסים, גם ככה קשה לזוז עם הבטן במיטה אז בכלל כשהשריר ברגל נתפס וצריך לקום ולשבת כדי להרגיע את השריר התפוס…

    הורה מושלם

    אין דבר כזה הורה מושלם, כמו שאין כזה דבר אדם מושלם, כולנו בני אדם, אנושיים לגמרי ועושים טעויות, הטעויות הן כאן כדי ללמד אותנו.

    כמובן שיש הבדל בין טעות לבין "טעות", אז בואו רגע נחשוב וננפץ את מיתוס ההורה המושלם, כל אחד יודע שהוא לא מושלם, גם הילדים שלנו כמונו, בני אדם, וגם להם מותר לטעות.

    אז אל לנו להיות ביקורתיים יותר מידי ולתת להם ללמוד בדרך נכונה, להראות להם את הדרך וללמד אותם מה עושים ואיך ממשיכים.

    לכל אחד מאתנו הייתה פנטזיה על הורות מושלמת כזו או אחרת, כל אחד ואיך שהוא תופס את ההורות בעיני רוחו….

    זה נכון שהורים פחות עייפים הם הורים יותר טובים, יותר סבלניים, פחות עצבניים…

    אם אתם מרגישים עייפים לכו לישון שעה אחת קודם, אל תשלימו שעות שינה בסופי שבוע כי זה לא מה שיעזור לכם, צאו לעשות ספורט, לא סתם אומרים: "נפש בריאה בגוף בריא"

    תזיזו קצת את הגוף ותרגישו את ההבדל, כל ספורט אפילו הליכה…

    וכן כולנו בני אדם וכולנו טועים, אנחנו לא מושלמים!

     

    ובנימה אופטימית זו מצרפת תמונה של 2 המתוקות שלי מהטיול האחרון שלנו בצפון:

     

    Comments

    comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: